שורפי שומן ואנרגיה

שריפת שומנים בעזרת שורפי שומן ואנרגיה

שריפת שומנים הינה מושג שגור בפי כל, אף שאינו מובן לרבים ולפיכך אינו נעשה ביעילות בדרך להשגת המטרות השונות באימון כגון חיטוב, חיזוק השרירים והעלאת המסה של השרירים בגוף, הפחתה במשקל והעלאת הכושר. יש להדגיש כי שריפת שומנים אין פירושה הרזיה, שריפת קלוריות או חיטוב. הרזיה פירושה הידלדלות, שריר או שומן ואינה נרדפת לבריאות.

שומנים מהווים רק סוג אחד של קלוריות שהן יחידות אנרגיה שביסודן אינן דבר רע, משום שאנרגיה ניתנת לניצול לטובה או לרעה, לבניית הגוף ולחיזוקו או להצטברות של שומנים מיותרים בגוף. בניית מסת שריר גבוהה אינה סותרתנוכחות גבוהה של שומנים, והדוגמא הטובה ביותר לכך היא לוחם הסומו הנהנה ממסת שריר גדולה במיוחד וכוח רב, יחד עם אחוזים שומן גבוה בגוף באופן המשרת את צרכיו של ספורטאי זה.

שורפי שומן - כיצד הם עוזרים לנו?

אנו נוטים לחשוב כי ככל שפעולתנו מאומצת יותר, כן תגבר שריפת השומנים בגוף. כאן נכנס שיקול יעילות האימון, אך רצוי להבין שגמיעת מרחק מסויים ברמות מאמץ שונות, תביא לאותה רמה של שריפת שומן / שריפת אנרגיה במהלך האימון. הגוף מתחיל להשתמש במולקולות השומן בשלב מאוחר יחסית של האימון ועל פניו הליכה של מרחק מסויים עדיפה על ריצת אותו מרחק משום שהיא מאריכה את זמן האימון כי נדרש זמן רב יותר כדי לגמוע את המרחק. אולם, המאמץ הגדול יותר, כלומר ריצת אותו מרחק מגבירה את הכושר ואת מסת השריר באופן יחסית ובכך תורמת ליכולתו של הגוף להתמודד ולשרוף שומן לאחר האימון. ממש כך, שריפת שומנים בזמן מנוחה. זהו אימון יעיל יותר, משום שמרבית זממנו עובר עלינו במנוחה ולא באימון ולכן יש חשיבות רבה לדרך שבה הגוף מתמודד עם השומן בזמן שכלל אינו נמצא בפעילות, או בעילות במאמץ נמוך.

שריפת אנרגיה ושומנים היא לא משימה קלה אך בעזרת תפריט דיאטה מותאם אישית ושורף שומנים שיעזור בתהליך בהחלט ניתן לראות תוצאות מדהימות.