07.01.2015

<מאמר מעניין ומקיף אודות יתרונותיו הרבים של חלבון הקזאין, סוג מסוים של אבקת חלבון שמוזכר הרבה בימינו הוא אבקת חלבון הקזאין.


יתרונותיו של חלבון הקזאין.

סוג מסוים של אבקת חלבון שמוזכר הרבה בימינו הוא אבקת חלבון הקזאין. החלבון הזה בא במגוון טעמים... רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

שומעים על כל המגוון העצום של אבקות החלבון ומרגישים מעט מבולבלים? אם כך, אתם לא לבד. עם אפשרויות רבות וזמינות כל כך, בחירת איזה אבקת חלבון לקנות ואיזה אחת יכולה לתת לך את התוצאות הטובות ביותר בהתאם למטרותיך יכולה להיות קשה.

זה חשוב שתקדיש מעט זמן לברר ולחקור על סוגי אבקות החלבון שזמינים לך, מכיוון שסוגים מסוימים בהחלט מתאימים יותר לשתיה במצבים מסוימים (לפני אימון, זמן אימון, אחרי אימון).

אם אתה יכול להתאים בדיוק את סוג האבקה למטרה שלך באותו הרגע, אין ספק שתרוויח מהשימוש בה.

סוג אחד מסוים של אבקת חלבון שמוזכר בתדירות גבוהה הוא חלבון הקזאין.
חלבון הקזאין בא במגוון טעמים וטווחי מחירים ומציע מספר יתרונות.

בואו וניקח מבט חטוף על כמה מהיתרונות העיקריים שמיוחסים לאבקת חלבון הקזאין כך שתוכלו להחליט בעצמכם אם חלבון זה מיועד לכם.

יתרונות הקזאין.


1) שימור השריר:

כשאתה בחיטוב ונמצא בגירעון קלורי, אחד הנושאים הראשונים שאתה חושש מהם הוא אובדן השריר. מכיוון שאתה אינך מכניס מספיק קלוריות כדי לתמוך בכל צרכי האנרגיה של הגוף במהלך היום, אתה מכריח את גופך לפנות לרקמות שלו עצמן כמקור אנרגיה.

בתרחיש הטוב ביותר, הרקמות אליהן יפנה הגוף יהיו תאי השומן, ובתרחיש הגרוע ביותר, הגוף ינצל את רקמות השריר כמקור לאנרגיה. בדרך כלל בדיאטת חיטוב הטיפוסית, איבוד המשקל יבוא משילוב של שריפת שתי הרקמות הללו.

מחקר אחד אשר נערך בבוסטון בחן את הנתונים של עליית מסת השריר ביחד עם ירידה כוללת במסת השומן כאשר קבוצת נבדקים אחת שתתה אבקות חלבון קזאין, וקבוצה אחרת שתתה אבקת חלבון מי גבינה וכאשר שתי הקבוצות היו בדיאטה עם גירעון קלורי וביצעו אימוני התנגדות.

בעוד ששתי הקבוצות חוו ירידה במסת השומן, הקבוצה אשר שתתה אבקת חלבון קזאין ירדה יותר במסת השומן ועלייה בכוח שרירי החזה, כתפיים ורגליים.

בנוסף לכך, צוין שקבוצת הקזאין סיימה את המחקר עם אחוז גבוה יותר של מסת שריר ביחס למדידות שנערכו להם לפני המחקר. זה מעיד על כך שמסת השריר נשמרה ביעילות יותר בקבוצה זו, ומדגים שחלבון הקזאין הוא אפקטיבי במיוחד בשמירה על השריר מפירוק במהלך תקופות חיטוב.

2) שריפת שומן יעילה יותר:

מכיוון שחלבון הקזאין הוא חלבון עשיר יותר בסידן אשר הוכח כי תורם לאיבוד שומן.
אנשים רבים נוטים להפחית מוצרי חלב (אשר עשירים בסידן) מתזונתם כאשר ברצונם להפחית באחוז השומן מכיוון שהם מרגישים כי צריכה של מוצרי חלב עלולה להאט אותם. ההפך הוא הנכון. מחקר אשר נערך ע"י "כתב העת הבינלאומי להשמנה" ציין כי מי ששילב צריכת סידן גבוהה בפרק זמן של 24 שעות יחד עם צריכת חלבון נורמלית הראה צריכת אנרגיה מוגברת לאותו יום בסדר גודל של בערך 350 קל' יותר מאשר הנבדקים אשר תזונתם הייתה דלה בסידן וכמות החלבון בה הייתה נורמלית, ומאשר הנבדקים אשר תזונתם הייתה עשירה ביותר בסידן, אך גם בחלבון.

מחקר זה מזכיר את החשיבות של כמות החלבון הכוללת שנצרכת ביום בכדי להגיע לשריפת שומן יעילה יותר, אך אם זאת ניתן להסיק מתוצאות המחקר כי שילוב צריכת חלבון ממותנת יחד עם הסידן מביאה תוצאות יותר טובות מאשר צריכת כמויות גבוהות מאוד של חלבון.

זה נראה ממחקר זה כי איזון בין צריכת החלבון לצריכת הסידן בתפריט מניב תוצאות עדיפות מאשר רק להגביר את צריכת החלבון בכדי לאבד שומן.

אבקת חלבון קזאין תעזור לך להשיג את המטרה של איבוד שומן, ע"י כך שחוץ מהיותה אבקה העשויה מחלבון מרוכז ומבודד היא גם עשירה בסידן, כך שתוכל להגביר את שריפת השומן.

3) עוזר למניעת סרטן המעי הגס:

עוד יתרון מאוד חשוב של חלבון הקזאין הוא היכולת שלו להגן מפני סרטן המעי הגס.
במחקר אשר נערך באוסטרליה חוקרים בדקו את התכונות האנטי סרטניות של חלבוני גבינה ומצאו כי חלבונים אשר באים ממוצרי חלב הם יעילים יותר להגנה מפני סרטן המעי הגס לעומת חלבונים אחרים, לדוגמא בשר וסויה.
זוהי עוד סיבה למה להעדיף את חלבון הקזאין על פני חלבונים אחרים.

4) איכות חלבון טובה יותר:
היתרון האחרון שתקבל מהוספת חלבון הקזאין לתזונתך היא הוספה של מקור חלבון באיכות הגבוה ביותר שתמצא.
בעוד החשיבות של צריכת המינימום היומי של החלבון ברורה, אם חלבון זה יהיה ממקור איכותי כמו הקזאין, יותר ממנו ייספג אל השריר ותצטרך פחות חלבון בסה"כ בכדי לשמר את השריר.
אתה מגיע לרף המינימום של צריכת החלבון היומית שלך אך משיג את החלבון ממקורות לא איכותיים? דבר זה עלול להיות בעל השפעות שליליות על התקדמותך. הרבה מהחלבון מהמקורות הלא איכותיים לא ייספג וכתוצאה מכך למעשה לא תגיע לרף המינימום.
במחקר שפורסם ב"כתב העת לתזונה" חוקרים ציינו כי חלבון הקזאין אכן באיכות גבוהה יותר מאשר חלבונים אחרים כגון סויה ולכן זהו מקור חלבון אשר חשוב להשיג.
אם הינך נמצא בדיאטה צמחונית, בה צריכת הבשר (מקור חלבון איכותי נוסף) היא אפסית, הוספת אבקת חלבון קזאין לתפריט שלך תהיה מעולה.

לסיכום:
ובכן, פעם הבאה שתרצו לקנות אבקת חלבון חדשה, יהיה חכם מצדך שחלק גדול מהאפשרויות ברשימה שלך יהיו אבקות חלבון מחלבון קזאין. למרות שזהו בדרך כלל חלבון אשר לא יעיל ישר אחרי אימון (מכיוון שהוא מתעכל לאט), זהו מקור חלבון מעולה למהלך היום ובנוסף לתזונה הרגילה.